Content writing kakav poznajemo danas predstavlja proces planiranja, pisanja & uređivanja sadržaja za Internet, obično za potrebe digitalnog marketinga. On može podrazumevati pisanje za različite stvari, kao što su:
- Veb stranice/ Vebsajtovi;
- Članke;
- Blog objave;
- Video skripte;
- Podkaste;
- Sadržaje za određene društvene mreže, na primer Facebook, Twitter, i ostale;
- Formalnu dokumentaciju – prijave za vizu, radne dozvole, i dr.
- Početne strane (About) na veb stranicama, i drugo.

Ali, da li ste znali da content writing podrazumeva i više od toga? I, još bitnije – da li ste ikada zapitali odakle content writing vuče svoje korene? Ostanite sa nama u ovoj blog objavi i možete čuti i neke nove stvari danas!
Šta je content writing i zašto je važan
Sa razvojem moderne tehnologije i digitalnog doba danas, content writing postaje sve popularniji kao poziv. Novi društveni mediji i društvene mreže čine da se posao content writinga sprovodi lakše, kao i da se deli sa ostatkom sveta. Štaviše, content writing omogućava stvaranje konzistentih, visoko kvalitetnih i zanimljivih sadržaja koji dosežu do publike mnogo lakše nego bilo koja druga tehnika.
Glavni cilj content writinga jeste da informiše i edukuje ciljnu grupu o određenoj temi. Genralno se koristi za stvaranje sadržaja za potrebe online marketinga.
Content writing je važan iz više razloga, od kojih neki od njih uključuju:
- Povećanu retenciju publike:
Svaki posao želi da privuče nove klijente i zadrži ih kao svoje verne portošače, zar ne? Ovo je pravo vreme i mesto gde kvalitetan conent writing dolazi do izražaja.
- Kontinuirano naglašavanje poruke vašeg brenda i plenjenje pažnje Vaše publike na nov i zaniljiv način;
- Povećanje privlačenja na Vaše društvene medije i privlačenje većeg broja pratilaca na društvenim mrežama.
Šta je content marketing
Kao i u svakom drugom polju nauke i posla, content writing koristi neke strategije koje uvećavaju njegovu efekasnost, takođe. Content marketing je jedna od tih strategija.
Content marketing je marketinška strategija koja se koristi u cilju stvaranja lojalnosti brenda radi prodaje proizvoda ili usluga omogućavajući i deleći informacije koje su korisne ciljnog grupi. Uglavnom se oslanja na pisane i vizuelne materijale, kao što su: blog objave, infografici, video i članci, sa ciljem da predstave autoritativnost brenda.
Na ovaj način, klijentima se uliva poverenje u brend i omogućava im se da se odluče za datu kompaniu kada su u potrazi za željenim proizvodima i uslugama. Svrha kvalitetnog content writing-a jeste da bude dobro napisan, kreativan, informativan, edukativan, i bogat dobro istrađenim i proverenim informacijama. Sve ovo sa ciljem da se dopre do što većeg broja novih klijenata.
Zavirimo u istoriju content writing-a

Content writing se smatra jednom od najpopularnijih profesija današnjice u svetu, ali, da li ste ste ikada zapitali kako je sve počelo? Sa protekom vremena, content writing je prošao kroz različite oblike i podlegao je raznim promenama da bi našao tu gde jeste danas.
U toku perioda između 1800-1900. godine, tehnički napredak, posebno u smislu prevoza i komunikacije je omogućio kompanijama da stvore snažnije veze sa svojim klijentima. Ovo je značilo da im je bilo lakše da dopru do klijenata i stvore odnose sa njima, što je bilo skoro nemoguće pre toga. Sada je potrošačima bilo lakše da dođu do informacija za kojima su tragali, a kompanije su se brinule o potrebama i interesovanjima svojih klijenata.
Džon Dir (John Deere)
Pionir content writing-a se pojavio pod nazivom Džon Dir. On je pokrenuo časopis pod nazivom The Furrow davne 1985. , sa idejom da pronađe metode kako bi unapredio poljoprivredu. Iako je Dirova ideja bila da omogući poljoprivrednicima informacije i savete kako da unprede svoj posao. Pa ipak, časopis The Furrow se nije tu zaustavio.
Umesto da se bavi oglašavanjem proizvoda kompanije Džona Dira, časopis je takođe sadržao i brojne priče i informacije u kojima su potrošači uživali. Kao rezultat, časopis je uspeo da stvori i ojača odnose poverenja i nezavisnosti između Dira i njegove publike.
Ono što je još interesantno znati jeste to da je The Furrow časopis postigao svoj uspeh i postao hit među svojim čitaocima. Do godine 1912., zabavljao je 4 miliona čitalaca, dok danas doseže do 1.5 miliona čitalaca u 40 zemalja i objavljen je na 12 jezika.
Mišelinov (Michelin) vodič
Francuska kompanija koja se bavi proizvodnjom guma je bila prva u liniji koja je podržala Dirov korak u publikaciji trgovine. Ona je to učinila tako što je osnovala svoj Mišelin vodič davnih 1900-tih, što je bila publikacija od 400 stranica i svojim čitaocima je pružala informacije o održavanju automobila, o hotelima, kao i savete o putovanjima.
Glavna ideja stvaranja i objavljivanja ovog vodiča kao marketinške taktike je bila da podrže ljude da putuju svojim kolima uz pristup vodiču, tako da su vrlo brzo izlizali gume. Ovo je imalo za posledicu da su čitaoci kupovali nove gume kao Mišelinovi potrošači, naravno!
Do 1920., Mišelinova marketinška strategija je postala toliko uspešna da su napravili iste vodiče i za evropske zemlje. Takođe su počeli da naplaćaju ljudima za publikacije, na taj način stvarajući dodatni prihod za kompaniju. Mnogi ljudi su se specijalizovali u kreiranju određenih vrsta sadržaja, i na taj način su birali svoje niše.
Mišelinov vodič je dostigao svoj uspeh objavljujući oglase za različite kompanije i časopise u to vreme, a koji su uključivali; restorane, savete za domaćice, žensku modu, i drugo. Pa ipak, postojala je jedna posebna kompanija koja je iskoristila priliku da dopre do većeg broja svoje ciljne publike preko oglasa koji su bili objavljivani u Mišelinovom vodiču i koji su stvarali vredne sadržaje. Ta kompanija se zvala – Jell-O.
Jell-O knjiga recepata

Besednik Frensis Vudvard (Francis Woodward) je kupio ime i brend za Jell-O 1998., ali njegovi polkušaji da ga učini popularnim američkim jelom nisu uspeli. Čak je pokušao i da ga prodaje po ceni od 35 dolara, ali umesto toga je ipak promenio taktiku. Kasnije je, 1902. godine, kompanija Dženisi Fud (Genesee Food), koja je bila vlasništvo Vudvarda, postavila oglas u časopisu Ladies’ Home, u nadi da će tako pcćati prodaju i privući nove potrošače.
Godine 1903., kompanija je postavila oglas veličine 3 inča kako bi promovisala marketinšku kampanju za romane, dok su njegovi prodavci nudili besplatne brošure “najprodavanijih” recepata za pravljenje Jell-O jela. Ova kampanja je bila toliko uspešna da je 1906. godina zaradila kompaniji skoro milion dolara samo kroz prodaju i objavljivala je 15 miliona primeraka godišnje.
Danas skoro svako u Americi je čuo ili je čak probao neko od Jell-O proizvoda, od kojih su samo neki: pudinzi, čizkejkovi, i drugo. Ovo je stvorilo uspeh kompaniji Jell-O, koji postoji i danas.
Radio revolucija 1920-1930
Uvođenje radija u brojne domove širom sveta predstavlja veliki napredak u konceptu content writing-a. Radio je uneo sadržaj u domove ljudi, ali i u uši.

Sirs Roubok & kompanija (Sears-Roebuck & Company) su započeli radio emisiju pod nazivom „Radio emisija – Najveća svetka prodavnica“ (“World’s Largest Store” Radio Show). Emisija je bila namenjena farmerima i, u svojoj osnovi, koristila je istu ciljnu publiku kao i Mišelin i Jell-O. Emisiji je govorila o zemljoradnji, ali je uključivala i neke muzičke i komične izvedbe. Nepotrebno je naglašavati da je emisija postala pravi hit!
Višekanalne kampanje
Višekanalne kampanje su se pojavile kao rezultat razvoja televizije prilike da se kreira kontinuirana poruka namenjena većem opsegu publike. Ekson (Exxon) je bio prvi koji je imlementirao marketinšku strategiju u ovo vreme, kasnih 1960-ih, ravijajući kampanju pod nazivom “Stavi tigra u rezervoar” (“Put a tiger in the tank”).

Cilj ove kampanje bio je da naglasi da je gorivo koje je poticalo od Eksona bilo toliko moćno da je imalo snagu tigra. Ovo je takođe bio prvi put da je kampanja bila primenjena na više kanala, kao što su:
- Radio;
- Televizija;
- Časopisi; i
- Novine.
Digitalno doba

Sa razvojem kompjutera i Interneta, rodio se i novi kanal za content marketing. Godine 1933., O’Rejli i saradnici (O’Reilly and Associates) su lansirali prvi komercijalni vebsajt. Ovo je značilo da je svako ko je imao Internet konekciju mogao lako da pristupi stranici i podeli njen sadržaj.
U ovo doba, tačnije 1994. godine, pojavio se i prvi blog. Napravio ga je koledž Justin Hall of Swarthmore. Iako blog ima mnogo sličnosti sa dnevnikom, a dnevnici su postojali oduvek, osnovna ideja bloga je bila da omogući kompanijama da se;
- Povežu sa svojom publikom;
- Podele više sadržaja; i
- Nastave da rade na kreiranju svog brenda i tona.
Društvene mreže

Sa ekspanzijom digitalne ere i Interneta, šanse za unapređenjem content writing-a i content marketinga su svakako povećane. I to sve zahvaljujući društevnim mrežama! Postoji dugačak spisak aplikacija koje ljudi koriste kako bi se predstavili svetu, a ovo važi i za kompanije i poslovne svrhe. U današnjem vremenu moderne tehnologije, mnogo je lakše:
- Podići svest o svom brendu;
- Povezati se sa svojom ciljnom publikom; i
- Promovisati proizvode i usluge kroz bilo koju od odabranih platformi.
Ukoliko biste želeli da čujete još vesti iz sveta content writing-a, pratite nas na našim društvenim mrežama ili posetite našu veb stranicu. Radujemo se da Vas imamo uz nas!